Στο άρθρο αυτό θα μιλήσουμε για το πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να εντοπίζουμε γρήγορα τα μηνύματα λάθους που εμφανίζει η Oracle βάση ώστε να προχωρούμε άμεσα σε διερεύνηση και επίλυσή τους. Το βασικότερο εργαλείο για να γίνει αυτό είναι το alert log της βάσης. Το alert log εμφανίζει μηνύματα που αφορούν την ορθή και την μη ορθή λειτουργία της βάσης. Τα errors στην βάση ξεκινάνε με ORA- και δίνουνε χρήσιμες πληροφορίες για το που εμφανίζεται το πρόβλημα για να προχωρήσουμε στην επίλυσή του. Το alert log υπάρχει από την 11 έκδοση και μετά σε δύο μορφές (text file και xml file) σε μονοπάτι αντίστοιχο με το παρακάτω
και έχει την μορφή alert_DB1.log. Όμοια το xml αρχείο έχει μορφή log.xml και βρίσκεται σε μονοπάτι στο δίσκο αντίστοιχο με το παρακάτω
/u01/app/oracle/diag/rdbms/db/db1/alert/
Ένα επίσης σημαντικό που πρέπει κάποιος να ελέγξει είναι και το log file του (ή των) Listener της βάσης. Έχει την μορφή listener_name.log και βρίσκεται στο παρακάτω μονοπάτι
/u01/app/oracle/diag/tnslsnr/hostname/listener/trace
Τα μονοπάτια που βρίσκονται αυτά τα τόσο χρήσιμα αρχεία εξαρτώνται από το που έχει στηθεί το oracle software. Χρήσιμες πληροφορίες για να εντοπίσει κανείς την ακριβή τοποθεσία βρίσκονται στο Note:438148.1 – Finding alert.log file in 11g του oracle support ή εκτελώντας το παρακάτω query στην βάση με λογαριασμό με ισχυρά δικαιώματα (DBA).
SQL> select * from v$diag_info;
Με το παρακάτω query και ορίζοντας το χρονικό διάστημα που θέλουμε να δούμε, μπορούμε να δούμε μέσα από την βάση τα μηνύματα λάθους που έχουν καταγραφεί στο alert log της βάσης. Η δυνατότητα αυτή ισχύει για βάση 11g και πάνω και το query μπορεί να το τρέξει χρήστης με ισχυρά δικαιώματα (dba privileges.)
where ORIGINATING_TIMESTAMP > sysdate - 26/24
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου